سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های کاشت مو

روش های کاشت مو

5 ماده که باید در مورد روش های کاشت مو بدانید:

  1. دو روش اساسی برای کاشت مو وجود دارد که از زمان آغاز کار منجر به پیشرفت جدی در کاشت مو شده است. FUT و FUE. این روش های کاشت مو مربوط به برداشت فولیکول های مو است.
  2. روش FUT روشی قدیمی است که در اوایل دهه 90 مورد استفاده قرار می گرفته و با گذشت زمان با روش FUE که بسیار پیشرفته تر از FUT است جایگزین شده است. امروزه از روش FUT به دلیل مضرات زیادی که دارد استفاده نمی شود.
  3. به غیر از این دو روش ، تکنیک های دیگری (DHI ، Fue Robotic ، میکروموتور و غیره) که شنیده ایم با استفاده از دستگاه های مختلف پزشکی یا کاربردهای زیبایی به همراه این روش ها شکل گرفته اند ، در این مقاله در مورد همه این روش های کاشت مو صحبت خواهیم کرد.
  4. تکنیک FUE که آخرین تکنیک در ادبیات پزشکی است ، می تواند با بسیاری از کاربردهای جدید ترکیب شود وعملیات موفق کاشت مو را انجام داد. اصطلاحاتی از قبیل DHI ، کاشت مو ازراه پوست ، کاشت موی رباتیک ، کاشت مو با PRP که اغلب می شنویم از ترکیب روش های مختلف پزشکی با روش کاشت مو FUE ناشی شده است.
  5. فردی که مایل به انجام کاشت مو است قادر خواهد بود روش های زیر را در مورد کاشت مو بخواند و اطلاعاتی در مورد موضوع داشته باشد که این امر باعث می شود مصاحبه با متخصص کارآمدتر باشد.

روش های کاشت مو و روش FUT:

FUT که یکی از متداول ترین روش های کاشت مو در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 بوده است ، پس از کشف روش FUE که دارای ویژگی های بسیار بهتری است ، رها شد. روش FUT در مورد نحوه برداشت پیوند است. این کار با برش و برداشتن پیوندها با یک لایه پوست از ناحیه گردن انجام می شود. 3 سانتی متر از لایه فوقانی پوست گردن برش داده می شود. فولیکول های مو در این قطعه استخراج می شوند و برای کاشت آماده می شوند. پس از برداشت پیوند ، ناحیه گردن بخیه زده می شود.

در روش FUT ، یک اسکار خط بخیه در ناحیه گردن باقی می ماند. روند بهبود بسیار طولانی تر است. اگرچه با توجه به برداشت جمعی از فولیکول های مو ، می توان کمی سریع تر فولیکول های مو را استفاده کرد ، اما امروزه این روش ترجیح داده نمی شود.

روشی که بیشتر ترجیح داده می شود: کاشت مو به روش FUE

روش FUE که در سال 2002 کشف شد ، منجر به پیشرفت چشمگیری در کاشت مو در طی 15 سال گذشته شده است. FUE رایج ترین روش کاشت مو است.  روش FUE مانند FUT به نحوه برداشت پیوندها می پردازد. در روش FUE ، برداشت پیوند در ناحیه گردن با برداشتن پیوند به همراه فولیکول های آنها یک به یک انجام می شود. این کار با دستگاه پانچ دستی یا میکروموتور انجام می شود.

  • در کاشت مو به روش FUE برش و بخیه حذف شده است.
  • در روش FUE ، هیچ اسکاری در ناحیه گردن وجود ندارد.

در روش FUE که فولیکول های مو یکی یکی جدا و پس از آماده سازی بصورت جداگانه در کانال های باز شده کاشت می شوند مدت زمان عمل با توجه به تعداد فولیکول های مویی که باید کاشته شود متفاوت است.

روش های کاشت مو

کاشت مو با پانچ دستی:

کاشت مو به روش FUE ، با کمک یک دستگاه پزشکی به نام پانچ دستی انجام می شود. با حضور FUE در روش های کاشت مو ، نیاز به دستگاهی بود که ریشه ها را بطور جداگانه و بدون آسیب رساندن به فولیکول های مو  دربیاورد. پانچ دستی یک ابزار دستی پزشکی با نوک ریز و تیز است که به ایجاد سوراخ های کوچک در اطراف فولیکول های مو کمک می کند. در کاشت مو با روش FUE ، در طول برداشت پیوند از گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.