سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه با مصرف امگا 3 از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

نمی دانید چگونه باید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید؟ باید بدانید که تنها شما از این عذاب رنج نمی برید. ریزش مو در مردان و زنان کاملا شایع است. در مقاله پیش رو قصد داریم در رابطه با جلوگیری از ریزش مو با مصرف امگا 3 توضیح دهیم.

در حقیقت 20 درصد از مردان سفید پوست در سن 20 سالگی دچار نوعی طاسی می شوند. این آمار برای زنان نیز بهتر نیست؛ زیرا 80 درصد از آن ها به طور محسوس در سن 60 سالگی دچار ریزش مو می شوند. این داده ها بر اساس نظرسنجی اخیر جامعه بین المللی جراحی ترمیم مو در ایالات متحده به دست آمده است.

همچنین این بررسی نشان می دهد که 35 میلیون مرد آمریکای شمالی در سال 2013 دچار ریزش مو شدند. این آمار در زنان با تعداد 21 میلیون نفر مقدار کمتری را نشان می دهد.

وراثت و ژنتیک مهم ترین عوامل موثر بر سلامت مو هستند. شما از عوامل ژنتیکی در امان نخواهید بود، اما نکات تغذیه ای خاصی وجود دارد که در صورت رعایت آن ها از ریزش موی خود جلوگیری خواهید کرد. همچنین به رشد سریع موهای خود نیز کمک می کنید. به عنوان مثال می توانید از ریزش مو با مصرف امگا 3 جلوگیری کنید.

چگونه با مصرف امگا 3 از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؛ مقابله با ریزش مو با مصرف امگا 3

امگا 3 از مکمل هایی است که در روغن ماهی یافت می شود. در واقع مکمل های روغن ماهی از منابع غذایی سرشار از امگا 3 استخراج می شوند. این روغن ها دو اسید چرب قوی را به بدن می رسانند. این اسیدها شامل اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) و اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) هستند.

مطالعات بالینی نشان داده است که اسیدهای چرب موجود در امگا 3 سلامت روان را تقویت می کنند. همچنین مهارت های ذهنی مانند تمرکز و حافظه را بهبود می بخشند. همچنین EPA و DHA به کاهش التهاب و کلسترول نوع بد نیز کمک می کنند. بنابراین خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

اما مزیت های اسیدهای چرب امگا 3 تنها به این موارد محدود نمی شود. این اسیدها جهت تقویت موهای سالم بسیار مفید هستند. در واقع این اسیدها راهی جهت جلوگیری از ریزش مو با مصرف امگا 3 محسوب می شوند.

محققان نتیجه مطالعات خود بر 30 خانم در سن های بین 38 تا 67 سال را در Advances in Therapy منتشر کردند. این خانم ها از قبل با عارضه ریزش مو مواجه بودند. نتیجه تحقیقات نشان داد که امگا 3 به طور قابل توجهی باعث کاهش ریزش مو در زنان می شود.

مطالعات بالینی دیگر نیز نشان داد که کمبود امگا 3 موهایی کدر و خشک را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه به مرور زمان منجر به شوره سر یا همان خارش پوست سر می شود. امگا 3 به روان سازی فولیکول های مو کمک می کند. بنابراین خاصیت ارتجاعی و درخشندگی به موهای شما می دهد. از این رو جلوگیری از ریزش مو با مصرف امگا 3 روشی نوین جهت مقابله با این عارضه به شمار می آید.

منابع طبیعی امگا 3

خوشبختانه با خوردن مقدار کافی از امگا 3 از مزایای تقویت کننده این ماده بهره مند خواهید شد. دو واحد ماهی چرب به تنهایی دوز هفتگی توصیه شده از EPA و DHA را تامین می کند. انتخاب های شما جهت مصرف امگا 3 گسترده است؛ ماهی قزل آلا، هلیبوت، ساردین، گربه ماهی، ماهی تن و شاه ماهی.

سایر منابع غذایی امگا 3 شامل موارد زیر می شود:

  • آجیل
  • بذر کتان
  • صدف
  • روغن کانولا
  • تخم مرغ

و اما ساده ترین راه جهت مصرف امگا 3 استفاده از مکمل های روغن ماهی است. با مصرف این مواد غذایی میزان امگا 3 مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و به این ترتیب ریزش مو با مصرف امگا 3 کاهش پیدا می کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.